Nyheter

Här hittar du alla nyhetsartiklar gällande den svenska casino branschen. Vi skriver allt som rör spelande på nätet, allt från casinoerbjudanden till branschnyheter.

Spelinspektionen ändrar spellagen

Spelinspektionen välkomnar ändringar i svenska spellagen

Camilla Rosenberg, generaldirektör för Spelinspektionen, har välkomnat föreslagna förändringar i den svenska lagen som är avsedda att stärka konsumentskyddet hos spelare. De bekräftade åtgärderna är en del av en serie planerade ändringar i den svenska spellagen. Ändringarna kommer att träda…

Squid Game slot Netflix

Netflix går in i casinobranchen

Netflix har officiellt signerat sitt första avtal inom spelindustrin. Det nya samarbetet innebär att streamingtjänsten går in i ett licensavtal med spelleverantören Light & Wonder. Tillsammans öppnar företagen dörrarna till olika slotspel baserade på Netflix-klassiker. Det första spelet blir en Squid Game-spelautomat.
Casino Cosmopol Stockholm

Casino Cosmopol stänger – ökad konkurrens online

Det statligt ägda Casino Cosmopol i Sverige har beslutat att ändra sina öppettider. De kommer nu att hålla stängt tre dagar i veckan från och med den 1 oktober. Det här innebär att casinot kommer att vara stängt på söndagar, måndagar och tisdagar.
Förslag på högre spelskatt

Förslag på ökad spelskatt

Regeringen i Sverige har meddelat förslag om att öka skattesatsen för spel från 18% till 22% av GGR. I denna artikel går vi djupare in på vad förslaget på ökad spelskatt skulle innebära och hur det eventuellt kan påverka spelmarknaden.
Bethard logga 3

Bethard lanserar ny Sportsbook

Efter en smidig integrationsprocess har Bethard lanserat en helt ny Sportsbook-produkt förra veckan tillsammans med Betsson. Det här blir Betsson allra första B2B kund som tar del av deras egna helhetslösning för Sportsbook och sports betting online.
ComeOn Casino logga 3

ComeOn lanserar ny hemsida

Den 7:e augusti presenterade ComeOn.com deras nya hemsida för sina svenska spelare. Med lanseringen så uppdateras även logotypen, Sportsbooken och välkomsterbjudandet.
Casinoreklam minskar

Reklamköp för casino minskar

Under 2022 minskade spelbolagens bruttokostnader för köp av reklam i traditionella medier med 600 miljoner kronor, vilket motsvarar en nedgång på 15%. Totalt uppgick dessa kostnader till 3,4 miljarder kronor. Det är viktigt att notera att dessa siffror representerar bruttoreklaminvesteringar, vilket innebär att eventuella rabatter inte är inkluderade i beräkningen.